Vračilo blaga in reklamacije
1. Pravica do odstopa od pogodbe
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico (iz 43.c
člena Zakona o varstvu potrošnikov), da v 14 dneh podjetju sporoči, da odstopa
od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Šteje se,
da je sporočilo pravočasno, če je pošiljka oddana v roku. Edini strošek, ki
bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je neposreden strošek vračila blaga. Če
potrošnik odstopi od pogodbe, mu bo naše podjetje vrnilo vsa opravljena plačila
najkasneje v 14-ih dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe.
Od kdaj teče rok za odstop od pogodbe?
Če je podjetje v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena Zakona o
varstvu potrošnikov, začne teči rok za odstop od pogodbe pri dobavi blaga od
dneva, ko je potrošnik sprejel blago.
Obveznosti prodajalca pri odstopu od pogodbe
V kolikor v
primeru odstopa od pogodbe, na željo kupca ni bila izvršena zamenjava blaga,
prodajalec vrne celotno kupnino v roku 14 dni od prejetja obvestila o odstopu
od pogodbe. Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim
sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval
uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih
stroškov.
2. Vračilo blaga, kupnine
Kupec mora
artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je
artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne
da bi bil za to kriv kupec. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če
je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave,
lastnosti in delovanja blaga. Vrnjeno blago pošljite na
naš naslov: Majina d.o.o., Petkovškovo nabrežje 31, 1000 Ljubljana.
Vračilo blaga (obrazec za vračilo blaga je na povezavi TUKAJ)
Potrošnik
mora blago, s katerim iz kakršnega koli razloga ni zadovoljen, prodajalcu
vrniti v 14 dneh po oddanem sporočilu o prekinitvi pogodbe. Opozarjamo, da mora
biti blago za povračilo celotne kupnine, nepoškodovano. Potrošnik ne more in ne
sme prejetega blaga neovirano uporabljati v času do odstopa od pogodbe.
Ne gre namreč za nakup na preizkušnjo: nakup na daljavo potrošniku ne
daje več pravic, kot jih ima ta pri nakupu v navadni trgovini. Potrošnik sme
tako opraviti zgolj ogled in preizkus prejetega blaga v obsegu, kot je to nujno
potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v prodajalnah (npr.
pomeri oblačilo). Vsakršno »preizkušanje« in drugo rabo, ki odstopa od
navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kar pomeni, da potrošnik
odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja,
ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Priložena mora biti kopija računa in vsi ostali spremni dokumenti. Kupec
sam nosi breme za nevarnost izgube, poškodbe ali uničenja izdelka, ki ga želi
vrniti ali zamenjati, razen če je do tega prišlo brez njegove krivde. Edini
strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od pogodbe je strošek, ki nastane
pri vrnitvi predmeta nakupa.
Postopek zamenjave blaga
Podjetje
Majina d.o.o. v primeru zamenjave blaga na željo potrošnika zahteva vračilo
blaga na naslov Majina d.o.o., Petkovškovo nabrežje 31, 1000 Ljubljana.
Podjetje vam nemudoma vrne kupnino za izdelek. Stranka lahko kasneje naredi
novo naročilo za blago, katerega želi imeti. Šele ko bo izdelek prispel na
omenjen naslov, podjetje Majina d.o.o. pošlje nov izdelek (iz ustvarjenega
novega naročila) potrošniku na podan naslov.
Obrazec za zamenjavo blaga prenesite TUKAJ. Obrazec izpolnite in ga vrnite po elektronski
pošti info@sempatja.si.
3. Uveljavljanje garancije
Potrošnik lahko napako reklamira kadarkoli v garancijskem roku. Garancijo
lahko potrošnik uveljavlja za izdelke, za katere je obvezna garancija (seznam
teh izdelkov določa Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje) in za
tiste, za katere je bila dana prostovoljna garancija. V garancijskem roku lahko
potrošnik od garanta zahteva brezplačno odpravo napake. Če napake ni mogoče
odpraviti ali je podjetje ne odpravi v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik
zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek. Po preteku tega roka se popravilo
blaga opravlja le proti plačilu. šele če popravilo ni mogoče ali ga podjetje ne
izvrši v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov,
brezhiben izdelek.
Kakšen je postopek uveljavljanje garancije?
Kupec mora v
garancijskem roku in pod garancijskimi pogoji s pisno vlogo od dajalca
garancije zahtevati odpravo napak, pri tem pa mora predložiti tako izdelek kot kopijo
računa. Kupec z odpravo napak ali nadomestitvijo izdelka nima nobenih stroškov.
Če prodajalec ugotovi, da je do napake na izdelku prišlo zaradi nepravilnega
ravnanja kupca, zaradi česar se izkaže, da je garancijski zahtevek neupravičen,
bo izdelek s pisnim obvestilom poslal nazaj na njegove stroške.
Obrazec za reklamacijo prenesite TUKAJ. Obrazec izpolnite in ga vrnite po elektronski
pošti info@sempatja.si.
4. Uveljavljanje stvarne napake
Reklamacijo iz naslova stvarne napake pa lahko potrošnik uveljavlja za
vsak kupljeni izdelek (kar pomeni, da lahko potrošnik zaradi napake na izdelku,
za katerega ni bila dana garancija, uveljavlja pravice iz stvarne napake, enako
pa se lahko odloči tudi v primeru, če ne želi uveljavljati garancije za
izdelek, za katerega je bila dana garancija).
Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako na izdelku reklamira
pri prodajalcu, in sicer v dveh mesecih od odkritja stvarne napake (za
napake, ki se na izdelku pokažejo po dveh letih od prevzema, pa prodajalec ne
odgovarja več), ter po lastni izbiri zahteva odpravo napake ali vračilo
plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga ali vračilo
plačanega zneska. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da
izdelek pregleda. Če napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, najkasneje pa v roku osmih
dni, ugoditi potrošnikovemu zahtevku. Če o napaki obstaja spor, mora podjetje v
enakem roku podati potrošniku pisen odgovor. Na nas se obrnite po elektronski pošti na info@sempatja.si.
5. Pravica potrošnikov
Potrošnik lahko napake na kupljenem blagu uveljavlja iz naslova
garancije ali iz naslova stvarne napake v skladu z določili Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju
ZVPot).
6. Vračilo kupnine
Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku v 14 dneh z enakim plačilnim
sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval
uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih
stroškov.
7. Ko blaga ni na zalogi
Zgodi se, da potrošnik odda naročilo preko spleta, prodajalec ga potrdi,
kasneje pa sporoči, da naročenega blaga nima na zalogi; blago je bilo že
plačano. Podjetje mora izpolniti svoje obveznosti v roku 14 dni od sklenitve
pogodbe, razen če se stranki dogovorita drugače. Če blago ni na razpolago in
prodajalec zato ne more izpolniti svoje obveznosti, mora o tem takoj obvestiti
potrošnika in mu vrniti vsa opravljena plačila. Denar je potrebno vrniti takoj,
ko je to mogoče, najkasneje pa v 14 dneh po prejemu sporočila o odstopu od
pogodbe.
Vir: Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot, Uradni list RS, št. 98/04 -;
UPB, 117/04 Skl. US, 46/06 Odl. US, 114/06 - ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14,
19/15)
Ljubljana, 11.4.2019